Date
Category
brand identity, exhibition design, visual design

Mostra “In Italy – Design in Puglia”

Un corridoio centrale divide la mostra in due parti; una parte dedicata allo spazio espositivo di IN ITALY, composto da quattro cannocchiali nei quali si proiettano i video che raccontano l’eccellenza dei prodotti e dell’imprenditoria italiana, e una parte dedicata allo spazio espositivo dei designers pugliesi, composta da sedici moduli espositivi dove i designers espongono i loro prodotti. Una struttura celinata unisce tutta la zona espositiva; appesi a essa troviamo sia dei Banner dedicati ai singoli designers sia quelli relativi alla Regione Puglia e all’esposizione di IN ITALY. In un corpo affiancato, troviamo lo spazio dedicato agli incontri organizzati della Regione Puglia e il b2b che facilita l’incontro tra le aziende e i designers.

 

“In Italy – Design in Puglia” Exhibition

A central corridor splits the exhibition into two parts; one dedicated to the exhibition space IN ITALY, that consists of four telescopes showing videos which tell the stories of excellence, of Italian products and entrepreneurs, and a second part dedicated to designers from the southern-Italian Region of Puglia, who show their creations. A ceiling structure, from which banners dedicated to single designers as well as the Region of Puglia, and the exhibition IN ITALY are hung, pulls the entire exhibition area together. In a flanked module, we find an area for gatherings, that are organized by the Region of Puglia, which facilitates b2b meetings between companies and designers.