Date
Category
brand identity, visual design

ISPI

Istituto per gli Studi di Politica Internazionale

Restyling del marchio e nuova identità visiva dell’ISPI – Istituto per gli Studi di Politica Internazionale. Il progetto del marchio si basa sull’idea della massima semplificazione attraverso un sistema di assi ortogonali che rimandano alle coordinate: ordinate e ascisse che identificano lo spazio «geografico», che orientano e specificano. Il logotipo ISPI è basato sulla costruzione di un lettering semplice, lineare e sobrio. Simbolo di precisione, obiettività di analisi, aliena a ogni elemento decorativo.

 

ISPI

Italian Institute for International Political Studies

Restyling of the brand and new visual identity of ISPI – Italian Institute for International Political Studies. The design of the brand is based on the idea of maximum simplification through a system of orthogonal axes that refer to the coordinates: ordinates and abscissas that identify the “geographical” space, which orient and specific. The ISPI logo is based on the construction of a simple, linear and sober lettering. Symbol of precision, objectivity of analysis, alien to every decorative element.