Date
Category
brand identity, digital, exhibition design, publishing, video, visual design

Mostra “Le quattro stagioni”

Architetture del Made in Italy

Nello sviluppo narrativo di un padiglione che sceglie di mettere a confronto il massimo del “naturale” e il massimo del “tecnologico” come paradigma dello sviluppo futuro del vivere, i racconti per immagini assumono rilevanza e centralità. Per questa ragione, partendo dalla ricostruzione di un racconto davanti alle telecamere di Adriano Olivetti, i video prodotti da Four in the morning si snodano in un viaggio di ricerca e incontro in cui progettisti e imprenditori vengono messi a confronto. L’evoluzione del paesaggio rurale italiano è protagonista della video installazione Italian landstories che viaggia attraverso l’Italia seguendo le “coordinate” dei luoghi in cui il paesaggio è in grado di raccontare la propria storia e il proprio sistema di valori.

 

“The four season” Exhibition

Architecture Made in Italy

In the storytelling of a pavilion which chooses to confront the purest of nature with the latest of technology, as a paradigm for the future of living, the stories that belong to the imagery assume relevance, and become the central focus of attention. For this reason, starting with the reconstruction of a story told, in front of the video cameras, by Adriano Olivetti, the videos produced by Four in the Morning unravel in a journey of research and encounter, comparing designers and entrepreneurs. The evolution of Italy’s rural landscape is the protagonist of the video installation “Italian Landstories”, which travels across Italy, following the “coordinates” of places whose landscape itself is capable of conveying its story, and system of values.